برادر ندا آقاسلطان: “نمیام پیشت تا وقتی‌ که انتقامت رو نگرفته باشم”

برادر ندا آقاسلطان: “نمیام پیشت تا وقتی‌ که انتقامت رو نگرفته باشم”

برمش/ روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳، “محمد آقاسلطان” در پانزدهمین سالروز کشته شدن خواهرش “ندا آقاسلطان” با انتشار پستی در شبکه اجتماعی “اکس” نوشت: “خیلی‌ وقته که چهره‌ت رو فقط با دیدن عکس‌هات میتونم به‌ یاد بیارم. چشم‌هام رو که می‌بندم نمیتونم تصویری شبیه به خودت ازت بسازم.”

ندا آقاسلطان ۳۰ خرداد سال ۸۸ در جریان اعتراض به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری و روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد با شلیک نیروهای امنیتی در خیابان جان باخت. فیلم کوتاهی که از لحظات جان سپردن او توسط شخصی ناشناس با یک گوشی تلفن همراه گرفته شده بود، به سرعت در شبکه‌های خبری جهان بازتاب یافت و به نماد “اعتراض ایرانیان” تبدیل شد.

ندا آقاسلطان به هنگام مرگ ۲۶ سال داشت. روزنامه “تایم” لندن در آن زمان، لحظه جان باختن این دختر معترض ایرانی را «پربیننده‌ترین مرگ یک انسان در تاریخ بشریت» خواند.

محمد آقاسلطان در پستی که روز چهارشنبه ۳۰ خرداد به مناسبت گرامیداشت یاد خواهرش منتشر کرده است، نوشت: “روزی نبوده که به یادت نباشم یا صدات تو گوشم نباشه. نمیام پیشت تا وقتی که انتقامت رو نگرفته باشم.”

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا