مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با کارنامه ای سرشار از اعمال محدودیت ها برای زنان

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری با کارنامه ای سرشار از اعمال محدودیت ها برای زنان

برمش/ امروز شنبه ١۶ تیر ماه ۱۴۰۳، طبق آمار ارائه شده توسط ستاد انتخابات جمهوری اسلامی ایران، “مسعود پزشکیان” با کسب اکثریت آرا، به‌ عنوان رئیس‌ دولت چهاردهم ایران برگزیده شد.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران، با سابقه‌ای از اعمال محدودیت‌های فرهنگی، نگرانی‌هایی را در خصوص سیاست‌های آینده ایجاد کرده است. او در مصاحبه‌ای در ۶ آذر ۱۳۹۳ اذعان داشت که در اوایل انقلاب و پیش از مطرح شدن بحث حجاب، به عنوان مسئول پاک‌سازی، حجاب را در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اجباری کرده است. وی همچنین در بستن دانشگاه‌ها و آغاز انقلاب فرهنگی نقش داشته است.

با توجه به سوابق وی، احتمال می‌رود که پزشکیان سیاست‌های محدودکننده‌ای را در قبال آزادی‌های فردی و اجتماعی اعمال کند. این رویکرد می‌تواند جامعه را به سمت فضای بسته‌تری سوق دهد و موجب افزایش نارضایتی‌های اجتماعی شود.

سیاست‌های اجباری حجاب در گذشته نشان می‌دهد که زنان ممکن است با محدودیت‌های بیشتری در عرصه‌های مختلف مواجه شوند. این می‌تواند به کاهش فرصت‌ها و آزادی‌های آنان منجر شود.

در نهایت، ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان می‌تواند چالش‌های جدی برای حقوق و آزادی‌های فردی به ویژه زنان ایجاد کند و موجب افزایش تنش‌های اجتماعی و نارضایتی‌ها گردد.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا