صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی فعال کارگری

صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی فعال کارگری

برمش/ یک روز پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، “شریفه محمدی” از سوی دادگاه انقلاب رشت به اعدام محکوم شد.

“شریفه محمدی” ۴۵ ساله، اهل میانه در آذربایجان شرقی و ساکن رشت است. مأموران اداره اطلاعات رشت، او را در ۱۴ آذر ۱۴۰۲ با اتهام «تبلیغ علیه نظام» بازداشت کردند.

خانم محمدی به‌رغم «دغدغه‌مندی» اجتماعی، هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته و صدور حکم اعدام علیه این فعال کارگری با اتهام انتسابی «بغی» از سوی دستگاه قضایی، با هدف «ارعاب جنبش کارگری» ایران انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش یکی از مصادیق اتهام بغی، عضویت خانم محمدی در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» بوده است.

این حکم ناعادلانه، گواهی روشن بر زن‌ستیزی رژیم جمهوری اسلامی ایران و پیام تهدید به کل جامعه به ویژه زنان معترض در خیزش «زن، زندگی، آزادی» است.

رژیم جمهوری اسلامی ایران از قتل حکومتی (اعدام) به عنوان ابزاری جهت ایجاد رعب و وحشت در میان مخالفانش و سرکوب آنان بهره می برد.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا