سخنرانی بانُک دکتر “مهرنگ بلوچ” علیرغم فشارها و سرکوب های رژیم پاکستان

سخنرانی بانُک دکتر “مهرنگ بلوچ” علیرغم فشارها و سرکوب های رژیم پاکستان

برمش/ روز یکشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳، علیرغم فشار دولت پاکستان در خصوص جلوگیری از برگزاری تجمع مسالمت آمیز ملت بلوچ، صدها هزار نفر از سراسر بلوچستان خود را به شهر گوادر برای حضور در تجمع مسالمت‌آمیز اعلام شده سازمان “بلوچ یکجهتی” رسانده‌اند.

گفتنی است که در این تجمع بانک دکتر مهرنگ بلوچ طی سخنرانی خودش اعلام کرد که دولت پاکستان در تلاش است که از تجمع و بیرون آمدن ملت بلوچ برای دادخواهی جلوگیری کند، این در حالی است که ملت مبارز بلوچ سال‌هاست که برای اعتراض به نقض فاحش حقوق بشر در سراسر بلوچستان بپاخاسته است.

وی ضمن اینکه به سایر حکومت ها در سرزمین بزرگ بلوچستان هشدار داد که دست از ظلم و ستم بر ملت بلوچ بردارند، پیشتر نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که بر هر شهروند بلوچی از “کوه سلیمان گرفته تا کرمان واجب است که از این جنبش حمایت کند.

لازم به ذکر است بدنبال حمله نیروهای نظامی رژيم جمهوری اسلامی پاکستان به تجمع کنندگان بلوچ در شهر گوادر در شرق بلوچستان که منجر به کشته شدن دستکم یک شهروند بلوچ گردید، سازمان عفو بین‌الملل با ابراز نگرانی از توسل به خشونت غیرقانونی و غیرضروری توسط دولت پاکستان بر شرکت کنندگان بلوچ را نقض آشکار حق مردم برای آزادی اجتماعات مسالمت‌آمیز دانست.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا