زهرچشم پزشکیان از زنان با صدور حکم اعدام و اجرای اعدام

زهرچشم پزشکیان از زنان با صدور حکم اعدام و اجرای اعدام

برمش/ روز سه‌شنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳، مراسم تحلیف “مسعود پزشکیان” نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران، در حالی برگزار شد که وی با شعارهای حمایت از حقوق زنان و حقوق ملل ساکن ایران توانست به قدرت برسد.

پزشکیان اما در عمل در زمان کوتاه بین انتخابات و تحلیف، نه تنها قدمی در جهت بهبود اوضاع برنداشت بلکه وضعیت وخیم‌تری را به نمایش گذاشت و به نوعی با این عمل نشان داد در تلاش است تا از زنان و ملل ساکن در ایران «زهرچشم» بگیرد.

پس از پایان یافتن انتخابات، در ایران دستکم چهار زن اعدام و حداقل چهار زن دیگر به اعدام محکوم شده اند. علاوه بر این، تعداد زیادی از بلوچ ها نیز در طی این مدت کوتاه اعدام شده‌اند.

این اقدامات نه تنها نشان‌دهنده عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی پزشکیان است، بلکه بیانگر ادامه و حتی تشدید سیاست‌های سرکوبگرانه دولت‌های قبلی است.

فعالین حقوق زنان و فعالین بلوچ هدف این اقدامات را جلوگیری از بروز مجدد اعتراضات گسترده مردمی، مانند جنبش “ماهو بلوچ” و جنبش “زن، زندگی، آزادی” می دانند که در سال‌های گذشته صدای اعتراض زنان و ملت بلوچ را به گوش جهانیان رسانده بود.

این وضعیت ناامیدکننده، گویای این حقیقت است که پزشکیان از همان ابتدا مصمم است تا با ایجاد رعب و وحشت، هر اعتراضی را در نطفه خفه کند و پایه های حکومت علی خامنه ای را محکم تر کند.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا