تجمع تاریخی و هزاران نفری مردم در شهر شال (کویٹه) بلوچستان پس از ورود مهرنگ بلوچ

تجمع تاریخی و هزاران نفری مردم در شهر شال (کویٹه) بلوچستان پس از ورود مهرنگ بلوچ

برمش/ عصر امروز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳، با ورود بانُک دکتر “مهرنگ بلوچ”، هزاران تن از شهروندان بلوچ در شهر شال، مرکز شرق بلوچستان گردهم آمده و سوگند یاد کردند تا برای حق خود مبارزه کنند.

گفتنی است این تجمع در استادیوم شاهوانی در خیابان سریاب کویته برگزار شد، ابتدا با سرود ملی بلوچستان آغاز و با سخنرانی های افرادی مانند صبغت الله بلوچ و بانک دکتر مهرنگ بلوچ ادامه یافت.

دکتر مهرنگ بلوچ، رهبر سازمان کمیته همبستگی بلوچ شامگاه پنجشنبه ۸ آگوست مصادف با ۱۸ مرداد ماه از پایان تحصن در گوادر که از ۲۸ جولای آغاز شده بود، پس از قبول مطالبات مردم بلوچ توسط حکومت پاکستان خبر داده بود.

دکتر مهرنگ به همراه تحصن کنندگان از گوادر به سمت گوادر حرکت کرد و در چندین شهر از جمله تربت، نوشکی و… که با استقبال هزاران نفری از اهالی این مناطق روبرو شده بود، سخنرانی کرد و در گردهمایی های بزرگ و هزاران نفری در این شهرها به همراه شهروندان سوگند یاد کردند که دست از مبارزه و احقاق حقوق خود نکشند و به مبارزه ادامه دهند.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا