بازداشت الهام استادی و استفاده از زندان برای ایجاد رعب و وحشت در میان زنان مبارز بلوچ محکوم است

بازداشت الهام استادی و استفاده از زندان برای ایجاد رعب و وحشت در میان زنان مبارز بلوچ محکوم است

برمش/ حکم یکسال بازداشت برای “الهام استادی”، یکی از زنان فعال شجاع و پرتلاش بلوچ موجبات نگرانی و اعتراض فعالین حقوق زنان و فعالین بلوچ را در پی داشته است.

این اقدام رژیم جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تلاشی آشکار برای سرکوب صدای حق‌طلبانه او، بلکه بخشی از یک سیاست سازمان‌یافته برای ایجاد رعب و وحشت در میان زنان مبارز بلوچ است که برای عدالت، آزادی و برابری در بلوچستان تلاش می‌کنند.

زندان، به عنوان ابزاری برای سرکوب و خاموش کردن صدای زنان بلوچ نمی‌تواند اراده و عزم آن‌ها را در راه دستیابی به حقوق انسانی و اجتماعی‌شان تضعیف کند.

این اقدام نه تنها به عنوان یک نقض آشکار حقوق بشر، بلکه به عنوان تلاش ناکامی برای محدود کردن فضای فعالیت زنان بلوچ و سرکوب هرگونه اعتراض و مقاومت مدنی آنها می باشد.

هیچ تهدید و قدرتی نمی‌تواند صدای عدالت‌ خواهی زنان آزادی و برابرخواه بلوچ را خاموش کند و مسئولیت هر گونه آسیب یا عواقب ناشی از این بازداشت‌های ناعادلانه را متوجه رژیم جمهوری اسلامی ایران و نهادهای مسئول است.

اتحاد تمامی نهادهای حقوق بشری و فعالان مدنی، در داخل و خارج از کشور و حمایت از الهام استادی و سایر زنان زندانی و عدم سکوت در برابر این رفتارهای سرکوب‌گرانه رژیم جمهوری اسلامی ایران، رمز پیروزی در برابر رژیم خودکامه ای است که از تهدید، زندان، تجاوز و اعدام از ابزاری جهت سرکوب و ایجد ترس و اختناق استفاده می کند .

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا