استفاده از عبارت «نفلەشدن دختر کورد سنی» برای ژینا-مهسا امینی در صدا و سیما!

استفاده از عبارت «نفلەشدن دختر کورد سنی» برای ژینا-مهسا امینی در صدا و سیما!

برمش/ “علی انتظاری”، استاد دانشگاه در برنامه شیوه از عبارت نفله شدن یک دختر کورد سنی برای ژینا-مهسا امینی استفاده کرده که با اعتراض بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

علی انتظاری مدعی شده نظام در اعتراضات ۱۴۰۱ پدرانه برخورد کرده و خشونت به خرج نداد. او مدعی شده که نیروی انتظامی و بسیج ماموریت داشتند که حتا اگر کتک هم خوردند، واکنش نشان ندهند.

استفاده تحقیر آمیز از عباراتی مانند «کورد» و «سنی» توسط مسئولان رژیم جمهوری اسلامی نشان می دهد که ملیت های ایران در نظر آنان شهروندان درجه چندمی هستند که حتی هویت و مذهبشان برای رژیم قابل تحمل نیست.

در خیزش زن، زندگی، آزادی نیز رژیم جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد رعب و وحشت در مناطق مرکزی، با گلوله های جنگی اقدام به کشتار ملت بلوچ و سایر ملت های ایران نمود تا باعث ایجاد رعب و وحشت شود.

استفاده از چنین عباراتی تنها قسمتی از ایدئولوژی فاشیستی این رژیم است که در برابر ملت های دیگر ساکن ایران در پیش گرفته است.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا