ادامه دادخواهی خون “ژینا-مهسا امینی” در دومین سالگرد قتل او

ادامه دادخواهی خون “ژینا-مهسا امینی” در دومین سالگرد قتل او

برمش/ دو سال از روز تلخ و ناگوار قتل حکومتی “ژینا-مهسا امینی” می‌گذرد، اما زخم این جنایت همچنان بر وجدان جمعی جامعه و جهانیان باقی است.

ژینا، دختری جوان و پر از آرزو، درحالی که باید آزادانه زندگی می‌کرد، قربانی سرکوب و بی‌عدالتی شد. او تنها به جرم انتخاب پوشش و حق تصمیم‌گیری بر بدن خود، جان خود را از دست داد. جنایتی از سوی مسئولین رژیم جمهوری اسلامی ایران که هیچگاه هیچ شخصی به خاطر آن مجازات نشد و هیچ مسئولی از مقام خود استعفا نداد.

قتل ژینا نقطه آغاز خیزش «زن، زندگی، آزادی» به رهبری زنانی بود که خواستار پایان خشونت دولتی و مذهبی و احترام به حقوق و آزادی‌های اساسی آنان بودند. زنانی که در برابر استبداد دینی و مردسالاری رژیم جمهوری اسلامی ایران قد علم کردند و نماد مقاومت در برابر ظلم و فریاد حق‌خواهی میلیون‌ها زن شدند که خواستار آینده‌ای آزاد و برابر هستند.

در بلوچستان نیز زنان بلوچ، در اعتراض به تجاوز سرهنگ کوچکزایی به دختر بچه بلوچ، با شعار «چه با حجاب چه بی حجاب می ریم به سمت انقلاب»، همدل و همصدا با اعتراضات سراسری زن، زندگی، آزادی به خیابان آمده و چهره ای از زن بلوچ را به نمایش گذاشتند که برای جهانیان تازه بود.

اکنون پس از دو سال همچنان مردم دادخواه خون “ژینا”، “هستی” و سایر شهدای راه آزادی هستند و تا رسیدن به مقصد نهایی که گذر از رژیم خودکامه جمهوری اسلامی ایران و رسیدن به آزادی و برابری است از پا نخواهند نشست.

برمشصدایزنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا