سخنرانی بانُک “مینا مبارکی” در تظاهرات سالگرد جمعه خونین زاهدان در استکهلم سوئد‎

سخنرانی بانُک “مینا مبارکی” در تظاهرات سالگرد جمعه خونین زاهدان در استکهلم سوئد‎

برمش/ روز شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳، با همت حزب مردم بلوچستان، سازمان برمش (صدای زنان بلوچستان)، کمپین برای آزادی توماج ودیگر زندانیان سیاسی و کمیته بین المللی علیه اعدام در دومین سالگرد جمعه خونین زاهدان، تظاهراتی را در کشور سوئد برگزار کردند.

در این تظاهرات خانم “مینا مبارکی” به نمایندگی از سازمان برمش (صدای زنان بلوچستان) سخنرانی کرد.

متن سخنرانی وی به شرح ذیل می باشد:

ما همچنان دادخواه خون شهدای جمعه خونین زاهدان و خاش هستیم

‎دو سال از کشتارهای دردناک هشتم مهر ماه در زاهدان و ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱ در خاش می گذرد. این دو روز یادآور خون‌ریزی‌های بی‌رحمانه‌ای است که بر ملت بلوچ تحمیل شد و تاریخ بلوچستان را با رنگ سرخ خون نوشت.

‎هشتم مهر ماه ۱۴۰۱، آسمان زاهدان سرخ و زمین آن پر از گلوله بود. صدای تیراندازی و فریادهای دردناک در مسجد مکی به گوش می‌رسید. مردم بی‌گناه، که تنها با سجاده‌ای در دست برای اقامه نماز به مسجد رفته بودن ، مورد هدف گلوله های جنگی قرار گرفتند و به آسمان پرکشیدند.

‎رژیم ایران بیش از صد و هفت نفر را شهید و بیش از سیصد نفر را معلول و مجروح کرد تا با زور گلوله بگوید سرهنگ ابراهیم کوچکزایی به دختر بچه بلوچ تجاوز نکرده است.

سی و پنج روز پس از آن در خاش رژیم ایران دست به کشتاری دیگر زد تا دادخواهان جمعه خونین زاهدان را در خاش سرکوب کند.

رژیم ایران در پاسخ به دادخواهی ملت بلوچ در خاش دست به اسلحه برد و در این روز ۱۸ نفر را شهید و ده ها تن را مجروح کرد کرد.

‎دو سال از آن روز های شوم می‌گذرد و زخم‌های این کشتار همچنان در دل و روح مردم بلوچ تازه است. ما شاهد آن هستیم که بلوچستان هنوز برای فرزندانش خون می‌گرید و غم از آسمان بر سر ما می‌بارد. این کشتار بر خانواده‌ها و جامعه ما تأثیر عمیقی گذاشته و گریه‌های مادران دادخواه، مرهمی بر دردهایشان نیست.

‎اما ما همچنان ایستاده‌ایم. ما در یاد شهدای جمعه‌های خونین زاهدان و خاش به مبارزه ادامه می‌دهیم. خون شهدای ما مانند سیلابی است که تا سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی آرام نخواهد گرفت. ما هیچ‌گاه سکوت نخواهیم کرد، چرا که سکوت ما عدم ماست.

‎ما با صدایی رسا فریاد می‌زنیم: «نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم».

از همه شما دعوت می‌کنم که در کنار ما بایستید و این پیام را به گوش جهانیان برسانید. بیایید همه با هم دادخواه خون شهدای جمعه های خونین زاهدان و خاش باشیم و از حقوق ملت بلوچ دفاع کنیم.

‎بیایید یاد شهدای بی‌گناه را گرامی بداریم و تا زمانی که عدالت برقرار نشده، آرام نگیریم. ما ایستاده‌ایم و تا بازپس‌گیری خون شهدایمان مبارزه خواهیم کرد.

برمشصدایزنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا