“سودابه ایرندگانی” در خطر اعدام قریب الوقوع در زندان ایرانشهر

“سودابه ایرندگانی” در خطر اعدام قریب الوقوع در زندان ایرانشهر

برمش/ یک زندانی زن بلوچ در ایرانشهر در خطر اعدام قرار دارد.

هویت این شهروند بلوچ “سودابه ایرندگانی” ۳۴ ساله، متاهل و دارای ۶ فرزند عنوان شده است.

بر اساس همین گزارش سودابه ایرندگانی با یک خانم دیگر درگیری لفظی پیدا کرده و پس از این مشاجره، فرزند آن خانم توسط شخصی دیگر که یک کودک است به قتل می رسد و سودابه جهت حفظ جان آن کودک، اتهام قتل را به گردن گرفته و در ششم آبان ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای نظامی بازداشت و در دادگاه کیفری به اعدام محکوم گردید.

گفتنی است خانواده مقتول جهت دادن رضایت درخواست دو میلیارد تومان دیه تا تاریخ ۸ آبان ماه کرده و با توجه به اینکه سودابه از خانواده ای فقیر و کم بضاعت است، توان پرداخت دیه را ندارد.

لازم به ذکر است خواهر سودابه نیز با هویت “نازیلا ایرندگانی” ۲۵ ساله در حالی که چهار ماهه باردار بود در تاریخ سه‌شنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۳، بر اثر اصابت چندین مرمی گلوله ناشی از تیراندازی نیروهای نظامی ایران در سه راهی خاش کشته شد و همسر نازیلا نیز همچنان در بازداشت و به سر می برد.

در این تیراندازی دو تن از فرزندان خردسال نازیلا زخمی و دو تن از پسرعموهای وی نیز کشته و زخمی شدند.

قابل ذکر است هشتصد میلیون تومان از مبلغ دیه با همکاری و همراهی شهروندان داخل و خارج کشور پرداخت شده و از تمام عزیزانی که توان کمک مالی به این خانواده را دارند تقاضا می شود نسبت به آن اقدام کرده و از کسانی که برای آنها کمک مالی مقدور نیست لینک خبر و یا شماره حساب بانکی آقای «محمدکریم ایرندگانی» پدر سودابه را برای افرادی بفرستند که توان کمک مالی دارند.

شماره کارت:
6037697999569152

شماره شبا:
IR 90190000000119707839007

نام بانک: صادرات
به نام محمد کریم ایرندگانی

برمشصدایزنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا