به قتل رساندن دختر نوجوان بلوچ توسط پسرعمویش

به قتل رساندن دختر نوجوان بلوچ توسط پسرعمویش

برمش/ روز شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳، “نازنین بلوچی”، ۱۷ ساله اهل روستای گوهچ از توابع شهر چانف که از قربانیان کودک‌همسری است و در سن ۱۴ سالگی ناچار به ازدواج اجباری شده بود، سه هفته پس از جدایی از همسرش که بارها اقدام به ضرب و شتم وی کرده بود، توسط پسرعموی خود از طریق شلیک دو گلوله‌ی اسلحه‌ی کلت کمری به ناحیه‌ی سر کشته شد.

انگیزه قاتل از ارتکاب جرم تحت عنوان آنچه «حفظ ناموس» نامیده می‌شود، ذکر شده است.

قاتل با هویت “ا.ب” روز جمعه ۱۶ شهریور، پس از شنیدن خبر جدایی نازنین از همسرش، از محل سکونت خود در شهرستان چابهار به منزل خانوادگی نازنین رفته و او را مورد ضرب و شتم قرار داده و از وی خواسته بود اعتراف کند که بدلیل رابطه‌ی پنهانی با مردی دیگر از همسرش جدا شده است که قربانی ضمن رد این ادعا گفته بود که حتی تلفن همراهی برای برقراری ارتباط با هیچ شخصی ندارد و در نهایت یکی از بستگان نازنین در این روز مانع از کشته شدن وی به دست این فرد شده بود.

قاتل اعتراف کرده است که صبح روز بعد (شنبه ۱۷ شهریور) مجددا به منزل محل سکونت نازنین بازگشته و در حالی که نازنین برای نجات جانش به وی التماس می کرده است، در برابر چشمان خواهر ۱۵ ساله نازنین، او را با سلاح کلت کمری به قتل رسانده است.

جامعه مردسالار، قوانین مذهبی، فقر فرهنگی و مالی، نبود قوانین حمایت از زنان، عدم مجازات مناسب جهت قتل زنان از جمله عواملی است که در قتل هایی از این دست دخیل هستند.

برمشصدایزنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا