اول مهر و جای خالی کودکانی که توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران کشته شدند

اول مهر و جای خالی کودکانی که توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران کشته شدند

برمش/ امروز اول مهر است، روزی که صدای زنگ مدرسه باید در کوچه‌ها و خیابان‌ها طنین‌انداز شود، اما برای بسیاری از کودکان سرزمین‌مان، دیگر هیچ زنگی به صدا در نخواهد آمد.

کودکانی که با چشمان پر از امید به آینده، در «جمعه های خونین زاهدان و خاش» و خیزش «زن، زندگی، آزادی» توسط نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران کشته شدند.

امسال، آن‌ها هم مثل سال‌های گذشته نمی‌توانند کیف مدرسه‌شان را بردارند و با شوق به سوی کلاس‌هایشان بدوند. دیگر دستان کوچکشان گچ و مداد نمی‌گیرند و دیگر چشم‌های معصومشان روی تخته‌ی کلاس‌ها برق نمی‌زند.

هر مهر، فصلی از آغاز و تلاش بود، اما این مهر، جای خالی‌شان، سنگینی درد و اندوهیست که بر دوشمان سنگینی می‌کند. نامشان و خاطره‌شان در دل‌هایمان حک شده است، اما این هیچ‌گاه جای آن لبخندها، آن دویدن‌ها و آن نگاه‌های پرشورشان به زندگی را نخواهد گرفت.

سدیس کشانی، ۱۴ ساله/ جابر شیروزهی، ۱۲ ساله/ هستی نارویی، ۷ ساله/ علی براهویی، ۱۴ ساله/ محمد رخشانی، ۱۲ ساله/ جواد پوشه، ۱۳ ساله/ عادل کوچکزایی، ۱۴ ساله/ امید سارانی، ۱۳ ساله/ دانیال شه بخش، ۱۱ ساله

یادشان همیشه با ماست، هر روز، هر مهر، هر مدرسه‌ای که بی‌حضور آن‌ها باز می‌شود.

«نه می بخشیم، نه فراموش می کنیم»

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

Bramsh-Balochistan woman’s voice

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا