بیانیه سازمان صدای زنان بلوچستان برمش،به مناسبت روز جهانی زن، هشتم مارس

روز جهانی زن به عنوان یک رویداد بین الملی،سالانه در تاریخ ۸ مارس با هدف یادآوری نقش بی بدیل زنان در جامعه و تلاش برای تحقق برابری جنسیتی ایجاد تغییرات اجتماعی و تحقق اهدافی همچون برابری جنسیتی،بهبود وضعیت حقوق زنان و ارتقای زندگی و آزادی و حقوق انسان ها و برای تجلیل از دستاوردهای زنان در زمینه های مختلف همچون سیاست،فرهنگ،آموزش اقتصاد و سایر زمینه ها برگزار میشود‌.
سازمان صدای زنان بلوچستان در این روز اعلام میدارد با تجلیل از دستاوردهای بی بدیل زنان بلوچ در حوزه های مختلف به آنها افتخار کرده و وجود محدودیت های اجتماعی،سیاسی و فرهنگی و نابرابری در دسترسی به امکانات اجتماعی و سایر مشکلات تحمیل شده به آنها،اعتراف کرده و در آینده ای بهتر و پویاتر برای زنان بلوچ و جامعه بطور کلی از تلاش و فعالیت آنها حمایت خواهیم کرد.
در این روز، سازمان صدای زنان بلوچستان هم مانند سازمان های مختلف جنبش های اجتماعی و سیاسی فعالان حقوق بشر و سایر فعالان مدتی در سراسرجهان با شعارهای “زن، زندگی، آزادی” نابرابری را متوقف کنید و بخاطر آینده یکدیگر بجنگیم برای تحقق هدف برابری جنسیتی و حقوق زنان در سراسر جهان ایستادگی میکنند.
در بزرگداشت این روز، نباید نقش بسیار مهم زنان بلوچ در جنبش های اجتماعی، سیاسی ایران را فراموش کرد زنان بلوچ با دستاوردهای خود در جهت تحقق اهدافی همچون برابری جنسیتی و حقوق زنان،در صحنه های مختلفی از جمله فعالیت های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و سیاسی بویژه در انقلاب زن، زندگی، آزادی حضور پررنگی داشته اند.
زنان بلوچ با وجود محدودیت های بسیاری که در برابر آنها قرار دارند ،همچنان نقش مهم و برجسته ای در انقلاب زن،زندگی،آزادی در ایران دارند. این زنان در مواجهه با مشکلاتی نظیر فقر،بیکاری،آسیب های جسمی و رولنی،تبعیض، خشونتو سایر موانعی که به عنوان بخشی از سیستم اجتماعی و فرهنگی بر آنها نهادینه شده،به عنوان فعالین برای تحقق انقلاب زنان و ارتقای شرایط زندگی وآزادی خود و دیگر زنان،کودکان و مردان بلوچ وایرانی تلاش میکنند.
زنان بلوچ از طریق انجام فعالیت های فرهنگی،اجتماعی و سیاسی در داخل و خارج از کشور،به شناخت زندگی فرهنگ بلوچستان کمک میکنند و در عین حال برای تغییر نگرش و رفتار اجتماعی نیز تلاش میکنند. آنها با ارائه نظرات خود در مورد مسائلی همچون ایجاد اشغال برای زنان، پایان دادن به خشونت علیه زنان،حق آموزش به زبان مادری و سایر مسائلی که برای اجتماع بلوچ بطور کلی مهم است،تلاش میکنند تا نقشی بیشتر در اجتماع خود پیدا کنند.
برمش به مانند گذشته باور دارد که اتحاد زنان با حجاب اسلامی یا بدون حجاب اسلامی،تشکل یابی و سازماندهی فعالیت های فرهنگی،علمی،آموزشی سیاسی دیگر جنبش ها،می توانیم در راه رسیدن به مطالبات خود گام برداریم،اعتصاب و اعتراض و بیان بدون ترس و واهمه خواسته های خود،هم اندیشی و همصدایی بیشتر و حضور در جامعه بین المللی در این شرایط بیشتر از گذشته واجب و برای رسیدن به حق تعیین سرنوشت بر زندگی خود ضروری است.این شرایط زنان بلوچ به عنوان جنبشی فعال و پویا در صحنه های اجتماعی،فرهنگی و سیایی ایران و جهان به نبرد با این مشکلات می پردازند و به دنبال تحقق اهدافی همچون برابری جنسیتی،حقوق بشر و آزادی های مدنی هستند.
سازمان صدای زنان بلوچستان،برمش خود در کنار تمام زنان مظلوم تحت ستم در تمام ادوار تاریخ ۱۰۰ ساله این سرزمین میداند که برای رسیدن به نظام دموکراسی در کنار سیایر زنان ایران ایستاده است.
سازمان صدای زنان بلوچستان”برمش”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا