سیل در بلوچستان و «حرف درمانی» دولت در مناطق سیل زده

برمش/ در پی بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل، خسارات جانی و مالی فراوانی بر دوش مردم بلوچ که در پی سیاست های اقتصادی دولت، در فقر مطلق بسر می برند، تحمیل گردید.

اما این بار مناطق بسیار وسیعی، بیش از ۱۵ شهر و نزدیک به دو هزار روستا به زیر سیلاب رفت و موجب مختل شدن زندگی مردم گردید.

بازهم راه های مواصلاتی، پل ها، خطوط آبرسانی، چراگاه ها و مراکز شرب آب دامها از میان رفت. نزدیک به هزار واحد مسکونی آسیب دید و خانه های گلی فراوانی فرو ریخت.

در این میان دولت فقط در حد «حرف درمانی» عمل کرده و برای کمک رسانان بلوچ ایجاد مزاحمت می کند. از بازدید بزرگانی چون “مولوی عبدالحمید” از مناطق سیل زده، برای آنکه دم خروس دولت دیده نشود، ممانعت به وجود آورد.

در چنین شرایطی گزارش شده است که زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر مناطقی از فنوچ، بِنْتْ و گُلِمورتی را لرزاند و خساراتی ببار آورد.

از آنجایی که دولت می داند و به تجربه دریافته است که در بارندگی مجدد باز هم این خسارات تکرار می شوند، هرگونه اقدام عملی را متوقف و «حرف درمانی» را چند برابر افزایش داده است.

بِرَمْش – صدای زنان بلوچستان

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا