زنان بلوچ در صدر لیست نرخ بیکاری در ایران

زنان بلوچ در صدر لیست نرخ بیکاری در ایران

برمش/ بنا بر داده‌های رسمی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری زنان در سال گذشته، ۲۷.۸ درصد و برای مردان ۱۳.۵ درصد بود. به عبارتی نرخ بیکاری زنان حدود دو برابر مردان بود.

بررسی نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نرخ اشتغال در ایران نشان می‌دهد که زنان در اقتصاد ایران همچنان جایگاهی به مراتب پایین‌تر از مردان دارند.

آنطور که داده‌های این سازمان نشان می‌دهد، استان‌های بلوچستان و سیستان با ۱۳.۵ درصد، هرمزگان با ۱۱.۸ درصد، لرستان با ۱۱.۶ درصد، چهارمحال و بختیاری با ۱۱.۵ درصد و کرمانشاه با ۱۱.۲ درصد به ترتیب بیشترین نرخ بیکاری را دارند.

با توجه به این که همیشه آمارهای رژیم جمهوری اسلامی ایران دارای شبهات فراوانی بوده و در سنجش میزان بیکاری، افراد فاقد شناسنامه، زنان و دخترانی که در دورافتاده ترین روستاهای بلوچستان زندگی می کنند، زنان خانه دار و … محاسبه نمی شوند، می توان اذعان کرد که میزان بیکاری در استان بلوچستان و سیستان بسیار بیشتر از رقم ذکر شده است.

اما با رجوع به همین آمار و یک محاسبه ساده که در ایران نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان است (بیشک در این استان این آمار خیلی بیشتر است) می توان بیان کرد که زنان در بلوچستان، بیشترین میزان بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده اند.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا