آمار بسیار بالای سوءاستفاده جنسی از کودکان به دلیل محرومیت از آموزش‌های جنسی

آمار بسیار بالای سوءاستفاده جنسی از کودکان به دلیل محرومیت از آموزش‌های جنسی

برمش/ با توجه به اینکه در اکثر مواقع سوءاستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان توسط کسی اتفاق می‌افتد که کودک او را می‌شناسد، اهمیت آموزش جنسی از سنین خیلی پایین را خیلی بالا می‌ رود چون لازم نیست الزاما فردی بزرگ شود و برود توی جامعه و تازه آنجا بخواهد از خودش مراقبت کند.

اما با توجه به چنین اهمیتی چرا آموزش مسائل جنسی برای کودکان و نوجوانان در ایران وجود ندارد.

در جواب این سوال در ابتدا باید بدانیم که دین اسلام به طور عمومی به مسئله سکسوالیته نظر منفی دارد. هرچه فرهنگ محافظه‌کارانه‌تر باشد این گفت‌وگو و آموزش درباره سکس و سکسوالیته کمتر خواهد بود.

در جامعه ایران آموزش جنسی یا اصلا توجه به سکسوالیته در تضاد با باورهای دینی قرار می‌گیرد. یعنی گفته می‌شود که سکس و سکسوالیته به عنوان وسوسه‌های اهریمنی در‌ واقع ایمان و تقوا را زیر سؤال می‌برد.

در کشورهای اسلامی اساساً به زنان به عنوان قوه مهاجم جنسی نگاه منفی وجود دارد. به همین خاطر بیشتر بر نوعی جدا‌سازی جنسی و حجاب زنان و جلوگیری از اختلاط زنان و مردان تأکید می‌کنند. خصلت ایدئولوژیک حکومت دینی سبب شده که نه‌تنها هیچ آموزش جنسی ایجاد نکنند بلکه سعی کنند با انکار مسئله با آن روبه رو شوند.

در ایران در مورد رابطه جنسی نه‌تنها آموزشی وجود ندارد بلکه پرهیز از سکس و سرکوب میل جنسی برای دانش‌آموزان تشویق می شود و با توجه به اصرار و استمرار انکار و سرکوب کردنِ مسائل مرتبط با رابطه جنسی آمار بسیار بالای سوءاستفاده جنسی در کودکان و حتی بزرگسالان وجود دارد. یعنی ندانستن درباره مسائل مرتبط با رابطه جنسی به عنوان یک نیاز طبیعی و سالم در بشر و سرکوب کردن آن خودش ریشه دارد در این همه جنسیتی شدن جامعه.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا