روز جهانی مادر بر تمام مادران به طور خاص مادران دادخواه بلوچ مبارک

روز جهانی مادر بر تمام مادران به طور خاص مادران دادخواه بلوچ مبارک

برمش/ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۱۲ مای، روز جهانی مادر است.

جایگاه مادران، همواره در خانواده و در جامعه عزیز و آموزنده است. به خصوص مادرانی که در مبارزه عزیزان خود را از دست می دهند هرگز کوتاه نمی‌آیند و به معنای واقعی تهدید، زندان، شکنجه و مرگ برایشان معنایی ندارند. تاریخ این نقش برجسته مادران را در همه جوامع بشری، اثبات کرده است.

در مراسم افطاری که در مسجد مکی برگزار شد، مادران بلوچ با به اشتراک گذاشتن تجارب از دست دادن عزیزان خود و غم و اندوه خود در پی کشتار مرگبار جمعه خونین زاهدان و خاش، وضعیت به حاشیه‌رانده‌شده خود را به چالش کشیدند. آن‌ها با اعلام دادخواهی خود و به اشتراک گذاشتن عکس فرزندانشان، خود را به عنوان دادخواه در شکل دادن به گفتمان عدالت و به چالش کشیدن ساختارهای قدرت مسلط مطرح می‌کنند. آن‌ها از طریق روایت خود، عاملیت را به دست می‌آورند و حضور خود را به عنوان عوامل قدرتمند تغییر در جوامع خود و فراتر از آن ابراز می‌کنند.

تاریخ هیچگاه اشکهای سنوبر و سایر مادران دادخواه را که فرزندانشان بیگناه توسط نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران در خون خویش غلطیدند فراموش نخواهد کرد.

«نه می بخشیم، نه فراموش می کنیم»

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا