
سپیده قلیان، فعال مدنی از زندان وکیلآباد مشهد آزاد شد
برمش/ روز شنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۵، سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی که دوران محکومیت خود را در زندان وکیلآباد مشهد سپری میکرد، از این زندان آزاد شد.
خبرگزاری هرانا مطابق اطلاعات دریافتی خود نوشت که آزادی قلیان پس از پایان دوران شش ماه محکومیت حبس تعزیری او صورت گرفته است.
قلیان در ۲۱ آذرماه سال گذشته در جریان مراسم هفتم خسرو علیکردی، وکیل دادگستری در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
این فعال مدنی که بارها سابقه زندان دارد امروز ساعاتی پس از آزادی با انتشار تصویری از حضور خود بر مزار خسرو علیکردی در شبکه ایکس نوشت: «دوباره سلام خسرو! چطور سعی کردند چشمهای حقیقت را با قتل تو ببندند. اگر ما خاموش شویم پس کدام شهرزاد قصه تو را بگوید.»
خسرو علیکردی وکالت تعدادی از زندانیان سیاسی، معترضان و خانوادههای دادخواه را بر عهده داشت. پیدا شدن پیکر بیجان این وکیل دادگستری در دفتر کارش در مشهد در آذرماه سال ۱۴۰۴ موجی از واکنشها را برانگیخت و بسیاری آن را “مشکوک” دانستند.
#برمش_صدای_زنان_بلوچستان
Bramsh-Balochistan woman’s voice
تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:
وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan