اسم و کاربرد «نوار بهداشتی» خجالت آور و شرم آور نیست

اسم و کاربرد «نوار بهداشتی» خجالت آور و شرم آور نیست

برمش/ خجالت کشیدن از اسم «نوار بهداشتی» و مسخره کردن و طعنه زدن به زنانی که این محصول را خرید می‌کنند، بخشی از گفتمان ضد زن و زجرآوری است که میلیون‌ها زن را در جامعه ایران می‌آزارد.

 اسمش “نوار بهداشتی” است، برای رفع نیاز طبیعی نیمی از جمعیت انسانی روی کره زمین، بسیار هم حساس و مهم است، و محصولی است که تقریباً در یک‌ چهارم عمر یک زن به آن نیاز دارد. از به‌کار بردن نامش خجالت نکشیم، هیچ زنی را برای آن مسخره نکنیم. جامعه‌ای که زنان و مردانش به دلیل فقدان خرد جنسی از کاربرد نام این چنین محصول ضروری هراس داشته باشند، در معرض آسیب‌های جنسی و جنسیتی بزرگ‌تر و بیشتری است.

مردانی که مادر، خواهر، دختر دارید، این تابو را در خانه‌هایتان بشکنید؛ اگر نوار بهداشتی می‌خرید، خودتان آن را به آنان بدهید، نه اینکه با ایما و اشاره به در و دیوار خانه بفهمانید در میان لوازم خریده‌شده نواربهداشتی هم هست. حتی سعی کنید اگر شخص در ایام پریود به دارو و یا خوراکی خاصی نیاز دارد، راحت و بی‌رودربایستی کنارش باشید و از او پرستاری کنید. هیچ وقت برای شکستن این تابو دیر نیست.

نه‌تنها آن بخشی از جامعه نباشید که صحبت از پریود را خلاف عفت عمومی می‌داند، بلکه در عمل هم ثابت کنید باید در کنار دختران و زنان بود تا درباره‌ی پریود و مسائل مربوط‌ به آن بیشتر بگویند و بیشتر بدانند.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا