صدور حکم اعدام برای توماج صالحی توسط دادگاه انقلاب اصفهان

صدور حکم اعدام برای توماج صالحی توسط دادگاه انقلاب اصفهان

برمش/ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، “امیر رئیسیان” از صدور حکم اعدام برای “توماج صالحی”، خواننده بازداشت شده خبر داده است. به گفته این وکیل دادگستری، صالحی به اتهام «افساد فی‌الارض» به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شده است.

به گفته او ولی دادگاه از «کمیسیون عفو» با توجه به «جوانی» متهم درخواست «یک درجه تخفیف» کرده است.

رئيسیان حکم صادره از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان را «بی‌سابقه» خوانده که طی آن “حکم دیوان عالی درباره پرونده سال ۱۴۰۱ را اجرایی نکرده است و با ارشادی خواندن این حکم و با تأکید بر استقلال دادگاه بدوی، حکم اعدام صادر کرده است.

پیش‌تر در حساب کاربری توماج صالحی در شبکه اکس ضمن اعلام ابلاغ حکم جدیدی برای این خواننده معترض آمده بود که «امروز حکم به من ابلاغ شد ولی نمیگم حکم رو، چون ممکنه تاثیر روانی بذاره رو هوادارام بخصوص هوادارای کم سن و سالم.»

برمبنای گزارش وکیل توماج صالحی، دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات «معاونت در بغی»، «اجتماع و تبانی»، «تبلیغ علیه نظام» و «دعوت به آشوب» را از مصادیق افساد فی الارض در نظر گرفته و با تاکید بر احراز گستردگی افساد، حکم اعدام را برای آقای صالحی صادر کرده است.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا