بهزیستی: سالانه بیست درصد به تعداد بانوان سرپرست خانوارِ تحت پوشش اضافه می‌شود

بهزیستی: سالانه بیست درصد به تعداد بانوان سرپرست خانوارِ تحت پوشش اضافه می‌شود

برمش/ روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، “نرجس خاتون اسعدی خلیلی”، مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۲۷۸۰۰۰ خانوار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان هستند، تصریح کرد: “به طور متوسط سالانه حدود ۲۰ درصد به تعداد بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش اضافه می‌گردد.”

گفتنی است تعداد زیادی از زنان در بلوچستان به دلیل اعدام های فراقانونی و یا تیراندازی بی ضابطه نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران بالاجبار سرپرست خانوار می شوند.

این زنان در حالی ملزم به تامین مخارج می شوند که همسرانشان به دلیل نبود شغل واقعی در استان، مجبور به انجام مشاغل کاذبی همچون سوختبری و فروش‌ مواد مخدر بوده و توسط رژیم جمهوری اسلامی کشته شدند.

زنان سرپرست خانوار در بلوچستان از ضعیف ترین اقشار جامعه از لحاظ تامین منابع اقتصادی هستند که بسیاری از آنان به دلیل سیاست های رژیم جمهوری اسلامی ایران فاقد شناسنامه و مدارک هویتی هستند و تحت پوشش هیچ ارگان یا نهادی نیستند.

این آمار بیانگر درصد بالایی از زنان جامعه ایران و بلوچستان است که به دلیل سیاست های غلط رژیم جمهوری اسلامی ایران گرفتار فقر تحمیلی شدند و در کشوری که بسیار غنی و ثروتمند هستند باید با کمترین درآمد با تورم و گرانی در آن جغرافیا دست و پنجه نرم کنند.

#برمش_صدای_زنان_بلوچستان

تلاش برای دستیابی به برابری جنسیتی و رفع هر گونه تبعیض و پیشبرد فعالیتها بر بنیاد حقوق بشر سازمان ملل میتوانید از طریق لینک های زیر با بِرَمْش همراه باشید:

وبسایت برمش :
www.Bramsh.org
Instagram:
https://www.instagram.com/bramsh_org
Telegram:
https://t.me/bramshbalochistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا